جهانگیر مطرح كرد؛
اهمیت افزایش آگاهی مردم در کاهش ورودی پرونده های کثیرالشاکی
به گزارش سیاسی، معاون اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در محل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به پرونده های رجوع کنندگان از نزدیک رسیدگی کرد.
به گزارش سیاسی به نقل از مهر، اصغر جهانگیر در نشست کاری با رئیس مرکز ارتباطات مردمی اظهار داشت: کاری که در این مرکز صورت می گیرد باید طوری برنامه ریزی شود که وقتی گزارشی از جانب این مرکز با عنایت به شکایات رجوع کنندگان برای استان ها فرستاده می شود، به فوریت و دقت بررسی و رسیدگی کند. معاون اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم و سخنگوی دستگاه قضا در این نشست بررسی و رسیدگی چندین پرونده کثیرالشاکی را محور این دیدار قرار داد و با نمایندگان چندین پرونده گفتگو کرد. وی به اهمیت مشارکت های مردمی اشاره نمود و اظهار داشت: سامانه های سجام، سامه و سامانه های حفاظت اطلاعات قوه و سازمان بازرسی و دادستانی کشور آماده هستند گزارش های مردمی را که می تواند به مردم کمک نماید دریافت و پیگیری کنند. جهانگیر ضمن اشاره به نقش افزایش آگاهی مردم در کاهش ورودی پرونده های کثیرالشاکی اظهار نمود: وقوع چنین پرونده هایی ابتدا به خود مردم بازمی گردد که بی جهت وارد موضوع هایی نشوند که در آن آگاهی ندارند. وی در همین رابطه افزود: کسانی هستند که با استفاده از عدم آگاهی بعضی از افراد با وعده هایی مانند سود زیاد مبادرت به کلاهبرداری می کنند؛ در چنین شرایطی باید با ارتقا آگاهی مردم در مقابل چنین اقداماتی ایستادگی کرد. جهانگیر اظهار داشت: از مردم می خواهیم برای انجام هرگونه اقداماتی که احتیاج به تنظیم قرارداد است، با مشاوران حقوقی و وکلا مشورت کنند و بدون اطلاعات حقوقی ورود به انجام چنین اقداماتی نکنند.
منبع: 30r30.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب