پزشكیان:

به عنوان رییس جمهور زندگی راحتی ندارم

به عنوان رییس جمهور زندگی راحتی ندارم

به گزارش سیاسی، رییس جمهور اظهار داشت: هنر این نیست که مملکت را رها نماییم بلکه هنر این است که با وجود همه مشکلاتی که برایمان ایجاد می کنند، بمانیم و مشکلات را حل نماییم. باید بمانیم و بجنگیم تا مشکل مملکت را حل نماییم.



به گزارش سیاسی به نقل از خبر آنلاین، «مسعود پزشکیان» بامداد امروز سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در چهاردهمین همایش ملی نخبگان که در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی انجام شد با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله «سیدِ مقاومت» و همراهان عزیز وی سخنان خودرا شروع کرد و سپس با مرور خاطرات دوران تحصیل خود در رشته پزشکی و بعد از آن حضور در جبهه های حق مقابل باطل، اظهار داشت: هنگامی که به دانشگاه وارد شدم، پشتوانه مالی نداشتم و از نظر اجتماعی هم خانواده معمولی بودیم که کلاس های آنچنانی هم ندیده بودیم اما نپذیرفتیم که بسادگی در جامعه ای زندگی نماییم که به ما زور بگویند.

بنابر روایت ایرنا، وی تصریح کرد: اوایل که دانشجوی پزشکی شده بودم، شوکه بودم مثل همین الان که رییس جمهور شدم. اصلا فکرش را نمی کردیم که رییس جمهور شویم، اما دنبال این بودم که کاری کنم تا مشکلات مردم را حل نماییم تا آنها هم نسبت به اعتقاد و باور ما یقین بیاورند، به عنوان یک انسان در جامعه باید در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: درس و دانشگاه را به خاطر حل مشکل مردم می خواندم، نه به جهت اینکه به پست و مقامی برسم، الان هم نه مطب دارم و نه بدنبال سهام بوده ام.

پزشکیان با اعلان اینکه وقتی نماینده مجلس شدم دیدم که با یک تصمیم امکان حل همه مشکلات مردم را خواهیم داشت، اشاره کرد: نوع نگاه ما مهم می باشد، می خواهم این را بگویم که باید برای کشور و مملکتمان راه چاره پیدا نماییم، قرار نیست کس دیگری بیاید و راه را به ما نشان دهد.
هنر این نیست که مملکت را رها نماییم
وی اضافه کرد: کسانی که می دانند باید راه را پیدا کنند، اگر راه پیدا نکردیم باید راه بسازیم، باید مردم را از وضعیتی که در آن گرفتاریم در بیاوریم و این کار کسانی است که ذهن پویا و خلاق دارند.

رئیس جمهور اظهار داشت: هنر این نیست که مملکت را رها نماییم بلکه هنر این است که با وجود همه مشکلاتی که برایمان ایجاد می کنند، بمانیم و مشکلات را حل نماییم. باید بمانیم و بجنگیم تا مشکل مملکت را حل نماییم.

پزشکیان با اعلان اینکه تنها با علم هم مشکل حل نمی گردد، اشاره کرد: باید مهارت و انگیزه داشته باشیم.
به عنوان رییس جمهور زندگی راحتی ندارم
وی با اعلان اینکه به عنوان رییس جمهور زندگی راحتی ندارم، اشاره کرد: این که بتوانیم مشکل مردم را حل نماییم گواراست. ما برای خودمان و اطرافیان نیامده ایم، نیامدیم برای خوردن و بردن و قیافه گرفتن، آمده ایم تا مشکل مردم را حل نماییم. بدانید که راه دشوار است، با وزیر آموزش وپرورش و وزیر آموزش عالی جلساتی گذاشتیم، آموزش ما هم اکنون مشکلاتی دارد. کار تیمی، حل مساله، برقراری ارتباط، نگاه ساختارمند به مساله و مدیریت پنج مهارتی است که باید به بچه های خود آموزش دهیم.

رئیس جمهور با اعلان اینکه کار تیمی نیاز به تغییر رفتار دارد، اظهار داشت: چگونه با هم بنشینیم و هم افزایی نماییم، نه این که اگر فرد دیگری آمد قهر نماییم و برویم. این موارد باید از مدرسه به بچه ها آموزش داده شود، وقتی مراحل را طی کرد و بالا آمد، دیگر این قابل یادگیری نیست.

پزشکیان با اعلان اینکه کشور برای برون رفت از چالش ها به نخبگان نیاز دارد، اظهار داشت: نخبگان باید گره مردم را باز کنند و کاری نماییم مشکلات فرهنگی و اجتماعی حل شود. فرهنگ یک نگاه بسته و زور گفتن نیست. اگر بتوانیم الگوی انسان عاقل و توانمند و بااخلاق و خلاق شویم، دیگران می آیند شبیه ما بشوند. نه این که دستور دهیم که اینطور شوند. اصلا تو چه کسی هستی که من مثل تو بشوم؟ چرا باید مثل تو بشوم؟ به چه چیز تو باید دل خوش کنم؟

وی افزود: اگر از نظر اخلاقی و رفتاری و مدیریتی و هنر و دانایی خوب باشیم، همه دوست دارند از ما چیزی یاد بگیرند. باید با رفتار به دیگران بگوییم چگونه باشند نه با زور گفتن، تهدید کردن، گرفتن و اخراج کردن که گاهی در جامعه با آن گرفتار هستیم.

رئیس جمهور با اعلان اینکه در قرآن گفتگویی بین ملائکه و خدا هست، اظهار داشت: خداوند می گوید می خواهم روی زمین خلیفه ایجاد کنم. ملائکه گفتند می خواهی انسانی خلق کنی که روی زمین فساد کنند و خون بریزند؟ همین آمریکا و اسرائیل از علم و فناوری برای کشتن مردم بهره برده و قلدری می کنند. خداوند می گوید می دانم آن چه شما نمی دانید. این انسان دانایی دارد.

پزشکیان اضافه کرد: ملائکه در مقابل انسان سجده کردند، اما ابلیس در مقابل دانایی سر خم نکرد. دانایی سلطان است و می تواند ما را نجات دهد. علم برای توانمندی و کمک به بشر است. جامعه ای که علم در آنجا بالاترین جایگاه را دارد، امکان ندارد در گرفتاری و فقر بماند.

وی با اعلان اینکه علم برای رسیدن به ارزش هاست نه رسیدن به نامی و نانی، اشاره کرد: باید دنبال افرادی باشیم که می فهمند، می دانند و می توانند. باید این باور در ما ایجاد شود که هرجا اراده باشد، راه هست. نخبگان باید برای حل این مشکلات کشور فکر کنند. زمان ما گذشته و شما برای این کشور و مردم بمانید و ایران را با سربلندی به رخ دنیا بکشانید.
رونمایی از تمبر روز ملی نخبگان
در ابتدای این همایش تعدادی از نخبگان کشور به ایراد سخنرانی و بیان دغدغه ها و مشکلات خود در حضور رییس جمهور پرداختند و سپس با حضور دکتر پزشکیان از تمبر روز ملی نخبگان رونمایی گردید.

رئیس جمهور در یادداشتی در پای این تمبر نوشت: «العلم سلطان، روز ملی نخبگان مبارک».

۲۷۲۱۸



منبع:

1403/07/10
14:06:13
5.0 / 5
166
تگهای خبر: آمریكا , آموزش , ایران , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیاسی بین الملل